Tilslutningsmateriale på projekt VALG udsendt

Alle kommuner har nu modtaget tilslutningsaftale og informationsmateriale om den nye valgløsning, VALG.

Den nye valgløsning skal erstatte it-systemerne KMD Valg Udskrivning og KMD Valg Opgørelse og understøtte forberedelsen, afholdelsen og afrapporteringen af kommunalbestyrelsesvalg, regionsrådsvalg, folketingsvalg, Europa-Parlamentsvalg og folkeafstemninger. Udover it-systemet, som er en del af den nye valgløsning, vil KOMBIT indgå en aftale om print og distribution af valgkort og valglister på vegne af alle kommuner.

Tilslutningsfrist d. 20. januar 2017

For at KOMBIT kan påbegynde udbudsprocessen, kræver det, i lighed med de tidligere udbud af monopolløsninger, at den enkelte kommune tilslutter sig udbuddet. Derfor har KL torsdag den 2. november sendt tilslutningsmateriale til kommunaldirektører og borgmestre, mens KOMBIT har sendt materialet til orientering til KOMBITs kontaktpersoner i kommunerne og til de officielle valgkontaktpersoner i kommunerne. Deadline for tilslutning er d. 20. januar 2017.

Oversigt gennem materiale

Det udsendte materiale indeholder en oversigt over økonomien for kommunerne, baggrund og løsningsbeskrivelse samt selve tilslutningsaftalen.

Spørgsmål til projektet, materialet eller processen omkring tilslutningen kan rettes til valg@kombit.dk.

 

Kontakt

Seniorkonsulent / Projektkoordinator
3334 9420