Krav til fælleskommunal infrastruktur sikret i nyt SKI-udbud

Alle de tidligere snitfladekrav samt flere nye er sikret i nyt SKI-udbud

Siden 2014 har SKI-aftalen 02.19 forsikret kommunerne, at aftaler med it-leverandører via udbud i SKI har levet op til en række tekniske krav. Krav som sikrer kommunernes adgang til den fælleskommunale rammearkitektur via disse SKI-indkøbte systemer.

KL og KOMBIT sikrer gamle og nye krav

Den 9. januar i år annoncerede SKI det nye udbud under 02.19. KL og KOMBIT har op til udbuddet arbejdet for at sikre, at alle tidligere krav til kommunale it-leverandører er med, mens nye krav skal sikre, at kommunerne får understøttes endnu bedre igennem det nye udbud.

Nye krav skal blandt andet sikre kommunerne adgang til data om Sygesikring, Socal Pension – helbredsprocenter, opslag i ydelser på tværs af myndigheder (Terminalservice), gennemgående adgang til Fjernprint-løsning med mere.

KOMBIT har formuleret bilaget vedrørende krav om integrationer til den fælleskommunale infrastruktur. Har du spørgsmål til dette bilag, er du velkommen til at kontakte Chefkonsulent Iver Winther på iwi@kombit.dk.

Aftalen klar i løbet af foråret

Interesserede leverandører kan byde ind på den nye aftale frem til fredag den 8. februar 2019, kl. 13.00. Med det arbejde, som ligger i forlængelse heraf, kan kommunerne forvente at der kan indkøbes via aftalen fra april 2019.

 

Kontakt

Chefkonsulent / Forretningsudvikling
3268 0447