Nye integrationer

Den fælleskommunale infrastruktur bliver løbende udviklet med nye integrationer.

Kommunerne og deres leverandører har mulighed for at bestille nye integrationer til understøttelse af forretningsbehov i de kommunale it-løsninger, der endnu ikke er dækket af eksisterende integrationer, planlagte integrationer eller integrationer, der er under ændring.

Læs mere om eksisterende og planlagte integrationer samt ændringsønsker her.

Ønsker til nye snitflader bliver vurderet og prioriteret i samarbejde med KDI’s kommunale referencegruppe og styregruppe med afsæt i værdiskabelse for flest mulige kommuner.

Behov skal beskrives grundigt

Til højre på denne side finder du links til to webformularer – én til kommuner og én til kommunale it-leverandører, der kan anvendes til nye ønsker. For at kunne prioritere og arbejde videre med ønskerne, er det væsentligt, at de beskrives grundigt. I formularen skal man bl.a. beskrive:

  • Selve servicen/snitfladen/funktionaliteten
  • Det forretningsmæssige behov
  • Evt. økonomisk besparelse i den kommunale forrretning
  • Om den nye service/snitflade/funktionalitet kan erstatte træk på eksisterende dataregistre
  • Og om man kender til andre kommuner, der er interesseret i at anvende samme integration

KDI optimerer indkøb af nye integrationer

KDI sikrer, at processen omkring indkøb af nye integrationer bliver optimeret mest muligt. Målet er at minimere kommunernes samlede omkostninger til at etablere integrationer via et fælles koordineret indkøb og medvirke til, at kommunerne kun betaler for en integration.

Prissætningen af data afspejler de faktiske omkostninger, da KOMBIT i modsætning til det eksisterende marked ikke skal tjene penge på at anskaffe og videreformidle data til kommunerne.

 

Kontakt

Projektchef
3334 9432