Kommunernes Ydelsessystem (KY)

Kommunernes Ydelsessystem er en del af udbudsplanen for monopolområderne, der skal sikre kommunerne bedre og billigere adgang til it.

Formålet med projekt Kommunernes Ydelsessystem er at etablere en fælleskommunal it-understøttelse af kontanthjælpsområdet, som afløser for kommunernes brug af KMD Aktiv og BIS-Y.

Blandt målsætningerne med projektet er:

  • At understøtte korrekte og rettidige udbetalinger af ydelser på kontanthjælpsområdet.
  • At sikre kommunerne min. 25 % lavere gennemsnitlige it-udgifter (besparelsen på min. 25 % gælder for kommunerne under ét i forhold til det samlede monopolbrud), samt afløfte kommunernes udbudspligt.
  • At sikre brugervenlig og effektiv it-undersøttelse af de kommunale arbejdsgange på kontanthjælpsområdet gennem automatisering og beslutningsunderstøttelse.

Projektet er et led i KL og KOMBITs udbudsplan for monopolområdet.

Alt eksternt rettet materiale er samlet i KY’s dokumentbibliotek. 
Se FAQ om KY her.

Har du spørgsmål til projektet, er du velkommen til at skrive til ky@kombit.dk.

Kommunernes Ydelsessystem er en del af monopolbruddet, der også består af projekterne Kommunernes Sygedagpengesystem, Sagsoverblik/Partskontakt, Støttesystemerne og Serviceplatformen.

 

Kontakt

Chefkonsulent / Projektleder

Kontakt

Du kan kontakte projektet via ky@kombit.dk